ساعت: 4:26
تاریخ:1403/1/30
   
معرفی شوتینگ زباله – شوتینگ زباله چیست؟

در ساختمان های مسکونی چند مرتبه و بلند مرتبه دفع زباله ها همواره امر مهمی بحساب می آید.بدین منظوراز گذشته تا بحال سیستم شوتینگ زباله همواره مورد استفاده قرار می گرفته است.در واقع می توان گفت قدمت سیستم شوتینگ زباله با قدمت برج های بلند مرتبه یکسان است.بطوریکه در برج ها  و ساختمان های قدیمی در شهر های بزرگ کانال های شوت زباله را می توان یافت که اغلب در سیستم های قدیمی بصورت چهارگوش بوده است.

در گذشته سیستم های شوتینگ زباله  فاقد سیستم شستشو جهت پاکیزه نمودن، عایق صداجهت جلوگیری از تولید صدا هنگام پرتاب زباله  و تهویه بوی اتاقک زباله بودند  که از اصلی ترین معایب سیستم شوتینگ زباله بشمار می آید. در سیستمهای شوتینگ زباله جدید این معایب رفع شده است . امروزه سیستم های شوتینگ زباله با انواع مختلفی همچون جداکننده زباله در مبدا ، کامپکتور یا همان فشرده ساز ، وروشهای نوین تولید و نصب می گردد.

سیستم شوتینگ زباله مزایایی نیز دارد که به مواردی از آنها اشاره می کنیم :

1- با سیستم شوت زباله زباله توسط کانالی که از بالاترین طبقه به پایین ترین طبقه در ساختمان کشیده می شود زباله هدایت شده و بصورت مستقیم درون سطل زباله قرار می گیرد.از این رو موجب پاکیزگی دائم راهرو ، راه پله ، آسانسور و... از شیرابه و بقایای زباله می گردد.

2-با وجود این سیستم رفت و امد های مکرر جهت بیرون بردن زباله حذف میگردد در نتیجه صرفه جویی در مصرف آسانسور و انرژی را به همراه خواهد داشت.

3-این سیستم آسایش را برای ساکنین ساختمان به ارمغان می آورد پس وجود سیستم شوت زباله یک مزیت در ساختمان های چند مرتبه محسوب می گردد.

 

عضویت در خبر نامه
نام:
ایمیل:
تلفن همراه:
کد امنیتی
Copyright © 2016
کلیه حقوق مادی ومعنوی این وبسایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی برسا می باشد