ساعت: 7:59
تاریخ:1403/1/31
   
شوتینگ زباله چیست؟مزایای شوتینگ زباله

شوتینگ زباله چیست ؟ 

یک سطل زباله و در واقع یک لوله بزرگ است که معمولا از فولاد گالوانیزه ساخته شده و برای انتقال زباله به یک مرکز جمع آوری زباله استفاده میشود . سطل زباله شامل یک درب مربع یا مستطیل شکل با لولای پایین است که مانند یک درفر باز میشود سطل های زباله معمولا یک درب در هر طبقه برای دسترسی آسان دارند خود شوتینگ گرد است و بین 600تا800 میلیمتر قطر دارد. زباله ها در داخل دهانه شوت قرار داده میشوند سپس به زیرزمین یا پایین ترین سطح ساختمان سقوط میکند و در آنجا جمع میشود طول شوتینگ زباله در ساختمان پیوسته است بنابراین افراد در طبقه بالا و افراد در طبقه دوم از یک شات یکسان برای انتقال زباله های خود به پایین استفاده میکنند.

ویژگی ها مزایای سیستم  شوتینگ زباله ؟

 1) حمل و نقل آسان و تامین آسایش ساکنین ساختمان

2) صرفه جویی در هزینه استهلاک آسانسور .

3) مجهز بودن به سیستم تخلیه هوای اتاقک زباله و کانال برای جلوگیری از انتشار بوی بد

4) استفاده از سیستم شستشوی ساده مکانیزه جهت  پاکیزه نمودن کانال شوتینگ

5) عایق نمودن سطوح خارجی کانال  جهت حفظ صدای تولید شده ناشی از شوت زباله

6) ساخت کانال با ورق استیل ، ضد زنگ و مرغوب  جهت بالا بردن کیفیت و داشتن طول عمر بالا

7)قابلیت ساخت با سه نوع ساده ، جدا کننده زباله در مبداء و یا کامپکتور ( فشرده ساز ) 

8)رعایت بهداشت و پاکیزگی محیط ساختمان بدلیل حذف شیرابه زباله ها در راه پله ، آسانسور و ...

9)در ساختمان هایی که تعداد طبقات بیشتری دارند لزوم استفاده از سیستم شوتینگ محسوس تر است .

تقسیم بندی سیستم شوتینگ به لحاظ نوع نصب

سیستم شوتینگ داخلی :

در این روش که متداول تر از روش خارجی است هنگام ساخت در داخل ساختمان محلی برای تجهیزات سیستم شوتینگ تعبیه میگردد و از مزایای آناین است که تجهیزات اصلی در معرض دید نیست و به دلیل پیش بینی محل نجهیزات آن نیازی به تخریب مجدد ندارد .

 سیستم شوتینگ خارجی :

این روش بیشتر زمانی مد نظر است که ساخت و ساز ساختمان به اتمام رسیده است و پس از آن اقدام به نصب سیستم شوتینگ میشود و یا در مواردی خاص نیاز است که کانال شوتینگ خارج از ساختمان قرار گیرد.

1- سیستم  شوتینگ با ترولی

دراین سیستم همه زباله ها اعم از خشک و تر پس از طی مسیر درکانال شوتینگ ،دریک مخزن معمولی زباله ( ترولی ) قرار میگیرد و فشرده یا تفکیک نمیشود .

2- سیستم شوتینگ با قابلیت تفکیک زباله در مبدا

دراین سیستم  زباله ها به دو یا سه قسمت تفکیک میشوند به عنوان مثال زباله های تر و خشک بصورت جداگانه و در سطل های جدا جمع آوری میگردد . در نتیجه  زباله های خشک در همان ابتدا جدا شده و آماده ارسال به محل بازیافت میگردند .

3-سیستم شوتینگ با دستگاه کامپکتور

دربرخی از ساختمان ها که تعداد طبقات آنها زیاد است ، گاهی اوقات تراکم زباله بالا میرود  و باعث انباشته شدن زباله میشود . برای حل نمودن مشکل تراکم زباله در اتاقک از دستگاه کامپکتور استفاده میگردد  در واقع  این دستگاه زباله هارا  فشرده میشازد و از حجم آن میکاهد .

کلاهک مکانیکی چیست ؟

کلاهک مکنیکی به جهت کمک به امر تخلیه هوای اتاقک زباله استفاده  میگردد که در دو نوع مکانیکی ساده و موتور دار نصب میشود .در واقع  با توجه  به نیاز ساختمان و درخواست مشتری نوع آن انتخاب میگرددو  در کلاهک  مکانیکی گردش کلاهک از طریق فشار اگزاست،  کلاهک بر روی هردو کانال شوت زباله و تخلیه هوا نصب میشود . و کلاهک جوری طراحی شده است که از وزود پزندگان به داخل کانال جلوگیری میکند .

عضویت در خبر نامه
نام:
ایمیل:
تلفن همراه:
کد امنیتی
Copyright © 2016
کلیه حقوق مادی ومعنوی این وبسایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی برسا می باشد