ساعت: 19:10
تاریخ:1403/2/6
   
دانستنی هایی درباره دریچه

 

 

درباره دریچه کولر و کاربردهای آن چه می دانید؟

 

بدون شک همه ما با واژه دریچه کولر و قابلیت های ویژه آن آشنا هستیم. امروزه کانال کشی و و تعبیه دریچه کولر در داخل ساختمان های مختلف، به یکی از برنامه های اجرایی ضروری و مهندسین و پیمانکاران ساختمان ها در جهت افزایش میزان آسایش افراد تبدیل شده است. در بسیاری از نقاط ایران، سیستم سرمایشی و گرمایشی به عنوان یکی از تجهیزات اصلی و مهم در خانه ها معرفی می شود. این‌گونه است که دریچه کولر با قابلیت ها و کارایی های منحصر به فرد خود، یکی از کاربردی ترین و پرمصرف ترین دریچه هوای مورد استفاده در ایران به شمار می آید. ما در این مقاله قصد داریم با ارائه مطالب مفید و سودمند در رابطه با دریچه کولر، شما را با این تجهیزات مهم و کاربردی آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید.

دریچه کولر چیست؟

 

اگر بخواهیم درباره مقوله دریچه کولر و معرفی آن توضیح دهیم باید این‌گونه بیان کنیم که به یکی از اولین صنعت های تهویه هوا که توانسته از سیستم و فناوری های تهویه مطبوع بهره مند شود دریچه کولر گفته می شود که معمولاً از راه کانال کشی و دریچه های انتقال هوا به درون فضای داخلی ساختمان اجرا می شود. در واقع می توان گفت دریچه کولر یکی از به روز ترین و مدرن ترین تکنولوژی های به کار رفته در انتقال سرمایش و گرمایش است که با تهویه و مطبوع نمودن هوا یک روز خوب و دلپذیر را برایتان فراهم می آورد.

اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه ساخت و پیدایش دریچه های کولر بیندازیم باید به زمان طراحی و ساخت کولرهای آبی برای اولین بار برگردیم که در ابتدا در کشور آمریکا و توسط چندین شرکت به طور هم‌زمان صورت گرفته است. در واقع فرایند ساخت دریچه کولر، با همه گیر شدن استفاده از جریانات الکتریسیته انجام شد تا موجبات تغییرات در سیستم های سرمایشی تبخیری را فراهم آورد. تا جایی که امروزه انواع دریچه های کولر هوشمند با هدف ایجاد تنظیم هوای مطبوع، جلوگیری از اتلاف انرژی در فصول مختلف و همچنین کارایی و قابلیت های بالا با رفع سر و صدای اضافی طراحی و تولید شده است. این نوع تجهیزات مدرن توانسته است تمامی خواسته ها و نیازهای مشتریان را تحت پوشش خود قرار دهد.

ویژگی‌های منحصر به فرد دریچه کولر مدرن

 

با توجه به اینکه بیشتر دریچه و کولرهای ساخته و عرضه شده در بازار،اغلب در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گرفته می شود لذا باید طراحی و تولید آن ها به گونه ای باشد که اشکالات و نواقصی نظیر: عدم هرگونه کنترل بر روی دریچه، نقص در تنظیم مقدار و جهت باد خروجی، عدم امکان تنظیم میزان باد هر دریچه بر حسب نیاز و سلیقه مشتریان و نیز کیفیت و مرغوبیت پایین دریچه ها از لحاظ ساخت و تولید را نداشته باشد. بر این اساس دریچه کولر هوشمند و مدرن، با ویژگی های منحصر به فرد خود به بازار عرضه شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

    ایجاد کنترل بر روی دریچه کولر در جهت تنظیم مقدار و جهت باد خروجی

    حذف نیاز به دسترسی فیزیکی در جهت تنظیم میزان و جهت باد خروجی

    تعبیه امکانات لازم بر روی دریچه کولر برای تنظیم میزان باد بر حسب نیاز و سلیقه افراد

    بهینه سازی و بازمهندسی دریچه

    ارتقاء سطح نیاز رفاه مصرف کننده

    افزایش میزان رضایت مشتریان از دریچه کولر

    جلوگیری از اتلاف انرژی

    ارتقاء سطح سلامت جسمی افراد جامعه

 

شایان ذکر است که ساخت این تجهیزات هوشمند و پیشرفته و تعبیه آن در فضای داخلی ساختمان ها به گونه ای است که از انتقال و ورود هر نوع آلودگی ها و ذرات گرد و غبار به داخل جلوگیری می نماید. فناوری های حاصل از ساخت دریچه کولر حاکی از آن است که این بخش از کولر با استحکام و مقاومت بسیاری بالایی ساخته شده است. به گونه ای که به عنوان یک عایق صوتی و گرمایشی قوی عمل خواهد کرد. بخش ریل شاسی دریچه کولر، این اجازه را به استفاده کننده می دهد تا به سادگی قفل آن را آزاد کرده و به تمامی قسمت های دریچه کولر دسترسی داشته باشد.

انواع دریچه کولر

 

از آنجایی که تمرکز طراحان و سازندگان دریچه کولر بر روی ساخت و عرضه اقلام تهویه هوا و تهویه مطبوع می باشد لذا با توجه به نیاز ها و سلایق مختلف مشتریان و همچنین با در نظر گرفتن شرایط و فضای داخل ساختمان، انواع دریچه های کولر طراحی و به بازار عرضه شده است. تمامی این اقلام با آخرین فناوری ها و تکنولوژی های پیشرفته دنیا همخوانی دارند.

دریچه کولر سقف پره ثابت

دریچه کولر گرد برگشت

دریچه کولر گرد دهش

دریچه بازدید

دریچه بازدید فن کوئلی

دریچه بازگشت

دریچه پادری

دریچه دهش

دریچه سقف مدولار

عضویت در خبر نامه
نام:
ایمیل:
تلفن همراه:
کد امنیتی
Copyright © 2016
کلیه حقوق مادی ومعنوی این وبسایت محفوظ و متعلق به گروه صنعتی برسا می باشد